מגזין 2050

2050 – 04/2017

לאורך ההיסטוריה ראינו כי האדם הסקרן בנוגע לעתידו, המציא שיטות שונות ומשונות לחיזוי העתיד. מגוון השיטות מעיד יותר מכל על הצורך האדיר של האדם להרגיש שליטה בחייו. כיום, בעידן המידע, הביג דאטה, הבינה המלאכותית וחוכמת ההמונים לא רק ששיטות הניבוי – או שמא נאמר חיזוי – השתכללו מאוד, אלא שגם הצורך של האנושות בניבוי העתיד גבר מאוד.

לצד הברכה הטכנולוגית והקדמה האנושית, העידן הדיגיטלי יוצר גם אי וודאיות רבות, שמועצמות על-ידי המציאות החברתית והכלכלית.

גם ההתנהלות הצרכנית תשתנה: תגדל הדרישה לשקיפות וקבלת מידע מתומצת ומהיר, והקשר בין נותני השירותים לאזרחים יהיה בעיקר באמצעות שירותי האון-ליין באמצעות האינטרנט והסמארטפונים.

במגזין 2050 מציגים בכירים בתעשייה ובכלכלה הישראלית, הערכות ותחזיות לגבי הצפוי בענפי המשק השונים, בעוד חמש שנים ובעוד 30 שנה. אין כאן יומרה לניבוי מדויק של העתיד, אלא רק לשרטוט מגמות בולטות שתעצבנה את פני העתיד.

האם התחזיות הללו יתגשמו? ואם כן, האם במלואן או בחלקן? ימים יגידו. דבר אחד וודאי – ישראל תוביל לא מעט מהמהפכות הללו ומתהליכי החדשנות הטכנולוגית בעולם.

פרויקטים נוספים 
מבית עינת פרידמן LeadershiPR