עינת פרידמן – מגזין 2020

ביוני 2007 הציג סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, את האייפון הראשון. לא דובר ב'עוד' מוצר חדש של חברה מסחרית, אלא בנקודת מפנה ששינתה את חיינו בכל התחומים: בדרך שבה אנו מתקשרים אחד עם השני, מבלים את שעות הפנאי ומקבלים החלטות צרכניות. תוך עשור, הלקוח שינה את פניו: הוא כבר פחות נאמן למותגים, דורש מתן מענה מיידי לקבלת מוצרים המותאמים לו באופן אישי, ואת חלק גדול מרכישותיו הוא מבצע באמצעות הטלפון הסלולרי. כיום מגלגל ענף המסחר המקוון מחזור של למעלה מ-2 טריליון דולר, וישראל נמנית עם 15 המדינות המובילות בתחום.

החברות המסחריות בכל ענפי המשק נאלצו להתאים את עצמן לצרכן החדש ולשנות את כל מערך השיווק. אם בעבר הושקעו עשרות ואף מאות אלפי שקלים בפרסומות בעיתונות הכתובה, בשלטי החוצות ובטלוויזיה ששמו דגש על חוזק המותג, הרי שכיום המצב שונה: באמצעות גוגל ופייסבוק ניתן לבצע פילוח של הדאטה העצום, לקבל תמונת מצב על העדפות הצרכנים והמצב הרגעי שבו הם נמצאים, ולהציע לכל צרכן הצעה שיווקית שהותאמה במיוחד עבורו.
ההצלחה של קמפיין שיווקי היא שילוב של שיתוף פעולה בין מאגרי המידע השונים, מתן מענה לצורכי הלקוח, מסר אישי והענקת ערך מוסף.

בשבועות האחרונים נפגשנו עם מנהלי שיווק ומנכ"לים מסקטורים שונים במשק, שסיפרו לנו איך הם מתאימים את עצמם לעידן החדש וחשפו בפנינו מגוון חידושים, שעליהם תוכלו לקרוא במגזין כגון: מערכת בינה מלאכותית הלומדת את צורכי הלקוח ומציעה לו פתרון מותאם אישית עבורו, מערכות חכמות לניתוח של לידים שלא הובילו לסגירת עסקה, חיבור עולם ה-IoT עם טכנולוגיית הסלולר של הדור הרביעי, יצירת סרטי וידאו באמצעות רחפנים, ועוד.

ומה צפוי לנו בעתיד? הבינה המלאכותית, הרובוטים, האינטרנט של דברים והמציאות המדומה יהיו חלק בלתי נפרד מחיינו, ויבואו לידי ביטוי גם בעולם השיווק והפרסום. כך, לדוגמה, המקרר ירכיב לנו את רשימת הקניות באמצעות חיישנים מיוחדים שיזהו מחסור במוצרי מזון, כל זכוכית שקופה תוכל לשמש כמסך מגע שדרכו נוכל לבצע רכישות און-ליין, ובעיקר נראה פרסומות בהדמיית תלת-מימד.

 

המאמר לקוח מתוך מגזין 2020 שהופק בשיתוף דה מרקר
מעבר למגזין המלא