אלון גל – תות תקשורת ותוצאות

המתודה: שיווק שנשען על רמת הערך ללקוח. אלון גל, מנכ"ל ומייסד 'תות תקשורת ותוצאות': "בשונה מחברות אחרות, שמשאירות את הידע אצלן ואף חוששות לחשוף אותו, אנחנו נוקטים בדרך ההפוכה וחושפים את שיטות הפעולה שלנו כמה שיותר. כשמנכ"ל חברה או בעל משפחה ייחשף לסרטון שלנו, הוא יגיד לעצמו: 'בדיוק את השינוי הזה אני צריך'" | יובל גמליאל

 

לא רבים יודעים זאת אבל לתחום האימון הגיע גל מעולם אחר לגמרי – עולם הספורט. "בתחילת דרכי המקצועית למדתי אימון בוינגייט ועבדתי כמאמן מכבי חיפה בשחייה. בעקבות שיחה מקרית עם אימו של אחד התלמידים, שבאה מעולם הביטוח, החלטתי לעשות שינוי ולהפוך לסופרווייזר ומאמן בתחום הביטוח", הוא מספר.
ואכן, במשך שנתיים עסק גל בתפקידו החדש בחברת ביטוח גדולה, אך לאחר מכן בחר לצאת לדרך עצמאית ופתח חברה לאימון סוכני ביטוח. "לאחר תקופה עשיתי מעין אקזיט, מכרתי את הפעילות העצמאית לאותה חברת ביטוח, והחלטתי להרחיב אופקים וללמוד להנחות סדנאות", הוא מציין.

גל – שאת עיקר פרסומו קנה בין השנים 2007-2012, כמגיש תוכניות הטלוויזיה המצליחות 'משפחה חורגת' ו'אלופים של החיים' בערוץ 2 – הגיע לעולם האימון העסקי לאחר שעסק בהנחיית סדנאות ובייעוץ ארגוני. עם הזמן, הבין כי הוא יכול לשלב בין הנחיית הסדנאות הארגוניות לבין קונספט האימון מעולם הספורט, תוך בניית שיטת עקרונות אימון שיכולה לעשות פלאים בעולם העסקים.
"בתחילת הדרך ביצעתי מספר פיילוטים משולבים כאלה, והראשון שבהם היה עם אחת מסוכנויות הביטוח הגדולות בארץ", הוא משחזר, "האימון הביא לגידול עצום של 1,470% בהכנסות החברה, ונתן לי את הדחיפה להמשיך לפתח את השיטה האימונית שלי. לאחר מכן ביצעתי פיילוט נוסף בקבוצת אלקטרה על מכירת מוצרים נלווים, ושם היה גידול של 1,700% במכירות מוצרים אלו. לאחר ההצלחה הזו החלטתי להקים חברה שתתמחה באימון לעסקים, וייסדתי את 'תות תקשורת ותוצאות' לפני 17 שנה".
חברת 'תות תקשורת ותוצאות', שהוקמה בשנת 2001, עוסקת בכל תחומי האימון – החל מאימון לעסקים, אימון משפחות ואימון אישי, וכלה במתודות לאימון ארגוני והכשרות מאמנים – ומעניקה שירות לחברות בארץ ובעולם, ביניהן חברות ענק דוגמת גוגל העולמית. נכון להיום, פועלת החברה באמצעות כ-200 מאמנים זכיינים.

הפרסום בטלוויזיה הביא לגידול במספר לקוחות החברה?
"למרות מה שנהוג לחשוב, החברה לא גדלה כתוצאה מהפרסום אך יחד עם זאת תחומי האימון התרחבו לכיוונים האישיים והמשפחתיים, לטוב ולרע. עד התוכנית התעסקנו ב-99% באימון עסקי".
מהי האסטרטגיה השיווקית של החברה?
"השיווק שלנו מתבסס על רמת הערך שאותו אנו מעניקים ללקוח. אנחנו לא מתעסקים בבניית סלוגנים או בהעלאת קמפיינים פרסומיים. עיקר השיווק שלנו מתבסס על העלאת סרטוני אימון ליוטיוב או לדף הפייסבוק של החברה, הזוכים לחשיפה עצומה, שבהם אנו מספרים על מתודות העבודה שלנו ומעניקים טיפים לשינוי – למשפחות ולעסקים.
"בשונה מחברות אחרות, שמשאירות את הידע שלהן אצלן ואף חוששות לחשוף אותו, אנחנו נוקטים בדרך ההפוכה: אנחנו חושפים את שיטות הפעולה שלנו כמה שיותר, על-מנת שכאשר אותו מנכ"ל חברה או בעל משפחה ייחשף לסרטון שלנו הוא יגיד לעצמו, 'בדיוק את השינוי הזה אני צריך'".

אם הלקוח מקבל הכל מהסרטון, למה שישכור את שירותיכם?
"ראשית, בפרסומים האלו אנחנו לא נותנים כמובן את כל המתודה אלא מתמקדים במתודות חלקיות בלבד, כטיזרים. שנית, למדנו עם השנים שמספר האנשים שיכולים להשתמש בידע ללא עזרה הוא לא גבוה. אם לא יהיה מישהו שייתן לאותו אדם דרכי פעולה ויאתגר אותו לעמוד ביעדים, הוא לא יעשה את השינוי".
אחת הדוגמאות של גל לכך, היא סרטון למשפחות המבקש מהצופה להסביר מהם שלושת התחומים הכלכליים הבעייתיים במשפחתו. "מרבית התשובות", הוא אומר, "מצביעות על המשכנתא כסגמנט הכלכלי הבעייתי ביותר במשפחה. לעומת זאת, בסרטון שלנו אנחנו מפנים אותם להתמקד במה שאנחנו מגדירים כ'כסף שהם לא לעולם לא ירוויחו'".

לדבריו, "בקרב משפחות רבות בישראל, הכסף שוכב בכל מיני תוכניות חיסכון המניבות אחוזי ריבית מזעריים בשנה, ואפשר לומר שמשפחות אלו מפסידות – ללא ידיעתן – כסף רב. במסגרת האימון שלנו, אנחנו מלמדים אותן על המוצרים הכלכליים השונים כגון קרנות ההשתלמות, שיכולים להניב עבורן רווחים הרבה יותר גבוהים.
"בפייסבוק וביוטיוב של החברה יש 150 אלף איש פעילים, וכשבעל משפחה שנמצא בסיטואציה כספית מורכבת רואה סרטון כזה, זה גם מעניק לו ערך וגם גורם לו להתעניין בפגישה איתנו. עם השנים הבנתי שאנשים עובדים עם 'תות' משתי סיבות – האחת, הידיעה שהם לא עוברים את התהליך לבד; והשנייה, בשל הפנמתם שאם הם יעשו את השינוי איתי ובהנחייתי, הסבירות להצלחה תהיה יותר גבוהה.

"זהו בדיוק הדבר שמניע אותי בדרכי המקצועית לאורך השנים – ההבנה שאני יכול לעזור לאנשים להשיג את השינוי שאותו הם צריכים לעשות בחיים", מסכם גל.
לסייע בהשגת השינוי המיוחל בחיים ובעסקים | צילום: באדיבות תות תקשורת ותוצאות
מעולם הספורט לעולם האימון העסקי והאישי. גל

 

המאמר לקוח מתוך מגזין 2020 שהופק בשיתוף דה מרקר
מעבר למגזין המלא