אינסנטיבס סולושיינס – הגברת מכירות דרך תגמול

“בכלכלה המודרנית הנעת עובדים ותמריץ נכון הם קריטיים לארגון”, אומר עמיר פיסלויץ,  מנכ”ל אינסנטיבס סולושיינס, המדגיש כי ״ניהול נכון הוא שילוב שבו מאפשרים לעובדים להביא לידי ביטוי את היכולות שלהם, תוך כדי עמידה ביעדים ומתן תגמול תואם״ | גלית שפיר

תגמול עובדים על בסיס עמידה ביעדים הוא כלי ניהולי, שעל-פיו פועלים מרבית הארגונים במשק. בתחילת שנות ה-2000 מרבית חישובי התגמולים לעובדים בוצעו בצורה ידנית, מה שהוביל לא פעם לטעויות, שגרמו בתורן להפסדים של מאות אלפי שקלים בשנה ואף למעלה מזה.
עמיר פיסלויץ, כיום מנכ”ל “אינסנטיבס סולושיינס”, היה מתכנת צעיר חדור מוטיבציה, כאשר זיהה את הצורך ופיתח תוכנה לניהול תמריצים, שמאפשרת לחברות וארגונים לשפר את ביצועיהם העסקיים באמצעות הנעת העובדים שלהם וניהול חכם של אסטרטגיית התגמולים בארגון.
הייחודיות של התוכנה טמונה בכך שהיא מקשרת בזמן אמת בין מספר מערכות בארגון: מכירות, שכר ושירות לקוחות. המערכת פתוחה לכל אנשי הארגון – הן לאיש המכירות, שיכול לראות בכל רגע נתון את הבונוסים שנצברו לו עד אותה נקודת זמן, ומה עוד נדרש ממנו למכור על מנת לעמוד ביעדים, והן למנהל הצוות ולמנכ״ל, שמקבלים נתונים בזמן אמת על ביצועי החברה, מצב המכירות, ובהתאם לכך מקבלים החלטות על יעדי המכירות ותמהיל המוצרים.
חזון טכנולוגי מבטיח
עם זיהוי הצורך בשוק, עמיר פיסלויץ הקים את חברת הסטראט- אפ “אינסנטיבס סולושיינס” בשנת 2002. תחילת הדרך לא הייתה קלה והחברה הצעירה נאלצה להתמודד עם חברות גדולות שהציעו פתרונות דומים בשוק, בהן חברות כמו SAP ו- Oracle.
מהר מאד הצליחה החברה לבסס את עצמה כאחת החברות המובילות בתחום, לאחר שהצליחה לזכות במכרזים ולהטמיע את המערכות ב-17 ארגונים גדולים במשק ובהם: שטראוס, סלקום, אל על, פלאפון ועוד.
בהמשך החברה גם הצליחה לבסס את מעמדה בשוק הבין-לאומי לאחר שחברת המחקר המובילה גרטנר הכירה בה כחברה בעלת חזון טכנולוגי וכאחת החברות המבטיחות בעולם בתחום ה- Sales Performance Management.
כיום יש לחברה כבר למעלה מ-100 לקוחות והיא נמצאת בשלבי התרחבות למגזר הציבורי ולשוק הבין-לאומי, באירופה ובאמריקה.
שתף אותנו מניסיונך, מה השיטה הטובה ביותר לנהל ארגון?
״בחברות ובארגונים של ימינו, עתירי הטכנולוגיה, ניהול נכון דורש שילוב בין גישת יחסי האנוש, המעמידה את העובד במרכז ומאפשרת לו להביא לידי ביטוי את יכולותיו וכישרונותיו, לבין גישת ניהול על-פי יעדים, שמטרתה לרתום את העובדים לעמידה ביעדים הכוללים של הארגון. בנוסף, חשוב לשמור בכל התהליך על תקשורת פנים-ארגונית שקופה על מנת לסנכרן בין כל הכוחות והמחלקות הפנים-ארגוניים”.
מה התכונות הנדרשות להיות מנהל מוצלח?
״יכולת למידה, סקרנות, ניהול זמן ותעדוף נכון למשימות בהתאם לצרכים העסקיים מחד, וליכולת הארגון להכיל את המשימות מאידך. כל זאת תוך שמירת קשב רב עם אנשי המפתח בארגון. בנוסף, חשוב שלמנהל תהיה את היכולת להתמודד עם כישלונות ואת הכוחות להתחיל מחדש״.
מנהלים רבים נעדרים
גמישות מחשבתית
מהו האתגר המשמעותי בניהול חברה?
״כמנהל אתה נדרש לקבל עשרות החלטות מדי יום. כשאתה ניצב בראש הפירמידה אין כתובת נוספת. אתה הגורם שצריך לקבל את המידע, לשמוע את ההמלצות, היתרונות והחסרונות ואז לשקלל הכל, לזקק ולהחליט. נקודת ההחלטה במצבים אלה דורשת ממך מאמץ שאינו טבעי לנו – להרפות, ומתוך המקום הנקי לקבל החלטות״.
מהן השגיאות הנפוצות של מנהלים וכיצד ניתן למנוע אותם?
״מנהלים רבים נעדרים גמישות מחשבתית. קיימת נטייה טבעית אצל רבים להמשיך עם החלטות שהתקבלו בעבר מבלי לבחון מחדש את נכונותן בעת הנוכחית ובנסיבות המשתנות״.
מה יהיה המודל הניהולי בעתיד?
“אני צופה שארגונים ומנהלים יידרשו לאמץ יותר ויותר מודלים של ניהול מבוזר, ניהול שבו לטכנולוגיה מקום משמעותי בתקשורת הבין-אישית ובמתן שקיפות, הן לעובד והן למנהל, על המטרות – האישיות והארגוניות – וההישגים. ניהול שכזה מחייב מדידה ברורה יותר של ביצועי העובדים, ובהתאמה תגמול שקשור קשר הדוק לביצועים.
“ניהול חברת היי-טק דורש התמודדות עם אתגרים רבים כמו סביבת עבודה דינמית שמשתנה כל העת בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות, צורך לבלוט בשוק באמצעות חדשנות, תוך שמירה על הלקוחות הקיימים וניהול המשאב האנושי, שדורש התייחסות מיוחדת  לדור ה-Y וה-Z שנכנסו לשוק העבודה”.
אגב כך, אילו אתגרים עומדים בפני הארגון עם כניסתם של דור ה-y וה-z?
״הגבול שבין זמן העבודה לזמן הפרטי מטשטש מאד. כבר שנים שהתרגלנו שעובדים מבלים בפייסבוק ובאפליקציות חברתיות אחרות במהלך העבודה. אנחנו מנסים לתת לאוכלוסיית הצעירים פתרונות מובייל שמדברים בשפה שלהם, והתופעה שאנו עדים לה היא שפתאום עובדים מתחברים למערכת גם בזמנם הפרטי״.
איזה עצה אתה יכול לתת לצעירים ששואפים להתקדם לתפקידים ניהוליים?
״גלו מעורבות, בחרו דמות אצלכם בארגון שמהווה השראה עבורכם, ומידי פעם שאלו את עצמכם – מה הוא/היא היו עושים אילו עמדו בפני הדילמה שאתם מתמודדים איתה״.