על תשוקה ויצירתיות בעסקים

הוא הקים את מותג האופנה ALAIN WEIZ שנמכר במאות חנויות בעולם והיום מנהל את השלוחה הישראלית של סוכנות תיווך נכסי היוקרה הבינ"ל Barnes. אך אלן ויצמן לא מסתפק בכך ובימים אלה מחדש את הופעתו בישראל של מדריך המסעדות גו-מיו. "סוד ההצלחה הוא שילוב של תשוקה, עבודה קשה ויצירתיות", הוא אומר | גלית שפיר

כשאלן ויצמן סיים את לימודי עיצוב האופנה בתחילת שנות ה-80’ של המאה הקודמת בפריז, הוא חלם על הקמת בית אופנה בוטיקי, שילביש את נשות העיר. 20 שנה לאחר מכן, העסק הקטן צמח לרשת בין-לאומית והמותג ALAIN WEIZ נמכר במאות חנויות באירופה ובארה”ב. אחת מלקוחות הרשת, הזמרת ביונסה, אף ביקשה שיכין עבורה קולקציה מיוחדת על שמה.
“סוד ההצלחה הוא שילוב של תשוקה למקצוע, עבודה קשה, יצירתיות ותזמון נכון”, מסביר אלן ויצמן כיצד העסק שהקים זכה להכרה בין-לאומית. את השקפת העולם הזאת הוא הביא איתו גם לעסקים החדשים שהקים עם פרישתו מעולם האופנה: סוכנות תיווך של נכסי יוקרה והוצאה לאור של מדריך בין-לאומי לביקורת מסעדות יוקרה, שמתחרה בדירוג כוכבי מישלן.
שלוש שנים שבהן הוא מנהל את השלוחה הישראלית של סוכנות תיווך נכסי היוקרה הבין-לאומית Barnes הספיקו לאלן ויצמן להבין שציבור המשקיעים בישראל משווע להשקיע בנכסים, שיניבו תוצאות גבוהות. מוצר חדש שיצא בימים אלו לשוק – "רכישת נכסים חברתית", נותן מענה לצורך הזה ומנצל את היותה של החברה חלק מרשת בין-לאומית, שפועלת ב- 70 סניפים ברחבי העולם ואת המגמה שצוברת תאוצה בשוק של השכרות דירות לטווח קצר. התכנית מציעה לחמישה חברים לרכוש במשותף נכס בחו"ל, שיושכר לפרקי זמן של מספר שבועות או חודשים וינוהל על-ידי הסניף המקומי של הרשת.
"התוכנית הזאת מאפשרת למשקיעים להגשים את החלום לחיות כמו מיליונר, מבלי להיות מיליונר. לחברת Barnes יש יכולות לאתר ברחבי העולם נכסים אטרקטיביים ולסייע לרוכשים הפוטנציאליים בהשגת מימון מבנק מקומי, שיוכל לסייע להם בקבלת הלוואה של עד 50% מערך הנכס. כך, באמצעות תוכנית זו, במיליון שקל אפשר להחזיק בבעלות על חמישה נכסים ברחבי העולם".
בשנה אחרונה אלן ויצמן החליט להרחיב את תחומי הפעילות שלו גם לתחום הקולינריה ולהפוך את התחביב לעסק. בעוד מספר חודשים ייצא לאור מחדש המדריך הבין-לאומי לדירוג מסעדות יוקרה גו-מיו (Gault&Millau), שמתחרה במדריך מישלן, 14 שנה לאחר שהפסיק את פעילותו בישראל. מבקרי אוכל אנונימיים יבקרו במסעדות ויעניקו ציונים לאוכל, לשירות ולאווירה, שישוקללו למספר מצנפות. "השפים הישראליים הרבו להתלונן שמדריך מישלן נמנע מלדרג מסעדות בארץ, מה שהותיר את ענף המסעדנות בישראל מאחור בהשוואה לקולגות בחו"ל. המדריך החדש, שיתפרסם בארבע שפות, יביא יותר תיירים לישראל ויסייע לשפים", מספר ויצמן. "בכל תחום שעסקתי בו ב- 30 השנים אחרונות – אופנה, נדל"ן, קולינריה – תמיד השקעתי מאמצים להתאים ללקוחות את המוצר שנותן להם מענה על צורך, בדגש על חדשנות וייחודיות".
סל של שירותים
מה הייחודיות שלכם בתחום הנדל"ן בהשוואה לחברות אחרות שפועלות בענף?
"קודם כל, אנחנו חלק מרשת בין-לאומית עם מוניטין של שנים. 95% מציבור הלקוחות שלנו הם משקיעים מחו"ל שמכירים את החברה וסומכים על האמינות שלנו. הייחודיות שלנו שאנחנו מציעים ללקוחות סל של שירותים נוספים מעבר לקניית הנכס בהם: המלצות על עורכי דין ואדריכלים, ליווי של כל תהליך השיפוץ , סיוע בבחירת ריהוט ועוד".
מה העצה שלך לצעירים שחולמים להצליח?
"לבחור במקצוע שהם אוהבים ולעבוד קשה, כי אין קיצורי דרך להצלחה".