גיוס הון אנושי מוביל את הארגון לפסגה

דרור קרני ושקד וילנצ׳יק מחברת “קרני וילנצ’יק פמילי אופיס”, שמתמחה בבניית אסטרטגיית השקעות ותכנון פיננסי למשפחות בעלות עושר פיננסי, מסגירים את סוד הניהול שלהם ומדגישים כי למרות המהפכה הטכנולוגית בתעשייה הפיננסית אין תחליף לעובדים מקצועיים | גלית שפיר

דרור קרני ושקד וילנצ'יק הכירו בבית הספר היסודי בפתח תקווה וכבר אז חלמו על הקמת עסק משותף בתחום הפיננסי. גם המסלול המקצועי שבחרו היה דומה, שניהם למדו כלכלה ומינהל עסקים ובתום הלימודים השתלבו בבתי השקעות מובילים. שקד וילנצ'יק השתלב בבית השקעות אקסלנס נשואה, בתפקידי ניהול מכירות בחברת הגמל ובניהול תיקים. דרור קרני מילא שורה של תפקידי ניהול בבתי ההשקעות תמיר פישמן, מיטב ואינפיניטי.
לאחר שזיהו ששוק ההון השתנה ועבר מפעילות ישירה של הלקוחות אל מול בתי ההשקעות לפעילות עקיפה של הלקוח באמצעות יועץ/מתכנן פיננסי, החליטו לעזוב את בית ההשקעות ולהקים את חברת "קרני וילנצ'יק פמילי אופיס", שמתמחה בבניית אסטרטגיית השקעות ותכנון פיננסי למשפחות בעלות עושר פיננסי, יחידים בעלי ממון, לצד תאגידים וחברות. החברה מציעה שלל פתרונות כמו ניהול תיקי השקעות, פוליסות פיננסיות, קרנות השתלמות, קופות גמל, תיקון 190, IRA, קרנות גידור, קרנות נדל”ן ועוד.
“תפיסת האובייקטיביות והראייה ההוליסטית של המתכנן הפיננסי, המתחשב בסך נכסי הלקוח, מביאות יתרונות רבים ובסופו של דבר מתורגמות ליצירת ערך גדול יותר בנכסי הלקוחות”, אומרים השניים, שמדווחים כי החברה מנהלת כבר כשני מיליארד שקלים ועובדת עם הגופים מובילים בישראל ובעולם. לאחרונה המשרד החל לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם בנק ישראל למתן שירותי ייעוץ ותכנון פיננסי עבור כל עובדי וגמלאי הבנק.
מה היתרון בניהול עסק עם שותפים?
דרור קרני: "שותפים טובים לדרך תמיד נותנים פרספקטיבה נוספת ומסייעים לראות את התמונה השלמה".
מה חלוקת העבודה ביניכם?
שקד וילנצ’יק: ״אני מטפל בצד של ניהול העובדים והשיווק ודרור בצד המסחרי והפיננסי”. מה הסוד בניהול עסק משותף?
דרור קרני: "אנחנו מכירים מגיל 10, יש לנו אינטרסים משותפים, שנינו מאוד דומים ויש לנו אמון מלא אחד בשני".
עובדים כמחוללי שינוי
המהפכה הטכנולוגית של השנים האחרונות השפיעה רבות גם על תעשיית הפיננסים וחוללה שינוי הן עבור הלקוחות ברמת הנגישות למידע והן עבור אנשי ההשקעות מבחינת רמות הביצוע.
שתפו אותנו מניסיונכם – איך נכון לנהל עובדים?
שקד וילנצ’יק: “בעולם שלנו העבודה היא אין-סופית, ובתור מנהל משאבי אנוש בארגון אני מאמין שאחת לתקופה קצרה צריך לקחת פסק זמן ולהתגבש יחד עם העובדים ביום כיף. הרבה רעיונות טובים שמיושמים היום בחברה עלו תוך כדי סיעור מוחות בבריכה או בים”.
דרור קרני: “מניסיוני הדרך לניהול איכותי של ארגון עוברת דרך העובדים. הם למעשה מחוללי השינוי בכל ארגון, ולכן רצוי להניע אותם ברמה האישית וזאת על ידי היכרות אישית וקשר שוטף. אני משתדל להקדיש זמן אישי לכל עובד בארגון ואחת לחודש להיפגש לפגישה אישית עם כל אחד לארוחת צהריים”.
מה התכונות הנדרשות כיום ממנהל מוצלח?
שקד וילנצ’יק: “תוכנית מוסדרת עם יעדים עסקיים ברורים וידועים לכל, תוך חתירה בלתי מתפשרת אל המטרה ואופטימיות קוסמית”.
מה יותר חשוב על מנת להצליח – להיות איש מקצוע מעולה או בעל כושר מנהיגות?
דרור קרני: “בטווח הארוך בעל כושר מנהיגות ינצח אנשי מקצוע מעולים, זאת משום שבעל כושר מנהיגות יצליח לגייס לצידו הון אנושי, איכותי ומקצועי, אשר יוביל אותו לפסגות גבוהות יותר”.
מה השגיאות הנפוצות ביותר של מנהלים?
שקד וילנצ׳יק: ״הורדת משימות לשטח ללא מגע אישי, חיבור ודוגמא אישית״.
איך מתמודדים עם משברים?
דרור קרני: "משבר יכול לייצר הזדמנות. כמובן שיש מעידות בדרך, אבל אסור לוותר על שלב הפקת הלקחים כדי לא ליפול לאותו הבור בשנית".
להשתנות באופן תמידי
בשנתיים האחרונות החברה הצליחה לגייס שותפים בכירים מבתי ההשקעות איי.בי.איי, תמיר פישמן, אקסלנס ואלטשולר שחם, ובימים אלו מתכננים השניים את הגדלת מצבת כח האדם ב50% והקמת קרן גידור בשותפות עם בית השקעות מוביל וזאת עד אמצע 2018.
איזה סוג של עובדים אתם מחפשים לארגון?
שקד וילנצ’יק: ״עובדים עצמאיים, בעלי דרייב להצלחה, אוטודידקטים ובעיקר עובדים יצירתיים שיאתגרו את הארגון ויגרמו לו להמשיך להתפתח ולהשתנות באופן תמידי”.
איזה עצה אתם יכולים לתת לצעירים ששואפים להתקדם לתפקידים ניהוליים?
דרור קרני: "סמנו את המטרות אליהן תרצו להגיע, כתבו תכנית עסקית אישית להשגת מטרותיכם לטווח הקצר (שנה) ולטווח הבינוני (חמש שנים) והקפידו לעדכן ולשנות בהתאם למציאות".